zondag 29 januari 2017

Localisering versus globalisering

Wordt het niet tijd voor een radicale consumentenboycot tegen de ogenschijnlijke dwaze VS machtspolitiek met haar multinational strijd technieken?

Het mijden van bedrijven zoals Microsoft, Google, Apple, Coca Cola, McDonald, UPC, American Express, FedEx Express, FedEx Corp, of tanken bij Exxon Mobil of Chevron of te reizen met bijvoorbeeld American Airlines of VS auto’s te kopen als Ford, Dodge, Chevrolet, Pontiac, Hummer? Een consumenten boycot?

Is het ‘ont amerikaniseren’ een nieuwe reactieve trend?

Het is m.i. juist om minder afhankelijk te worden van deze opgeblazen grootmacht en een Europese identiteit neer te zetten in deze open wereld aan het begin van de 21te eeuw.
Elke duizend jaar breekt aan het begin van elk millennium een nieuwe tijd aan. Dat was rond de jaartelling zo, rond het jaar 1000 zo en mogelijk ook nu zo.

Is thuis blijven en uit je eigen tuin eten als je die hebt en samenleven met wat daar is de oplossing? Of is er een stap verder te zetten dan lokalisering als reactie op globalisering!

En hoe zit dat met geomantie? Deze oer-wetenschap heeft immer een locale aangepaste variant weten te vinden van grote stromingen; de plek en de creatieve mens bepaalt mede wat hier en nu past.

Aan u nu de keus om een individueel teken te zetten!

Graag reacties!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten